loading...

مرجع مقالات رسمي سئو

مقالات رسمي سئو

بازدید : 410
دوشنبه 30 تير 1399 زمان : 13:12


هنگامی میگوییم در seo تمام تلاشمان این میباشد تا کابران از اینترنت‌وبسایت ما بازدید نمایند، در واقع منظورمان بازدید از سرویس ها، تولید ها و کلاً محتوای اینترنت‌وب سایت میباشد. محتوا نیاز به لغت ها کلیدی داراست تا هدفمند و کاربردی باشد. زیرا کلمه ها کلیدی او‌لین گام در کاوش میباشند، پس بایستی سایتتان را برای عبارات کلیدی سئو فرمائید. سئو در مشهد تحقیق واژه کلیدی مهم ترین کاری میباشد که میتوانید برای سئو این لغات انجام دهید. ارزشمند‌ترین و سودآورترین کسب و شغل های آنلاین تنها با تمرکز صحیح روی لغات کلیدی چهره میگیرد. درین نوشته‌علمی به موضوعاتی می پردازیم که با فهمیدن آن ها می توانید به‌راحتی در رابطه کلمه و واژه کلیدی هدفتان تحقیق فرمایید و یک محتوای گرانبها بسازید. این موضوعات عبارت‌اند از:

اهمیت تحقیق کلمه و واژه کلیدی
طرز و پروسه محاسبه آن
ابزارهای تحقیق
واژه و کلمه کلیدی دنباله‌دار
مشقت کلید واژه و کلمه‌ها
فصل پنجم – تحقیق واژه و کلمه کلیدی
تمامی چیز با تایپ کردن کلمه ها در فریم کاوش ابتدا میشود.
سکو لغات کلیدی آنقدر اهمیت داراست که قادر است سبب ساز برد یا این که نابود شدن یک اینترنت‌وبسایت شود. صراحت دارد که در seo هدفمان جذب بازدیدکننگان هر چه طولانی تر میباشد. ولی مدام هم مورد این وجود ندارد که تنها برای وب سایت خویش بازدیدکننده عده فرمائید، بلکه بایستی تمرکزتان روی جذب بازدیدکننده‌های هدفمند باشد.
با تحقیق واژه کلیدی علاوه بر seo لغت ها میتوانید:

مشتریانتان را طولانی تر بشناسید،
تغییرات در تقاضا را پیش‌بینی فرمائید،
به موقعیت در هم اکنون تغییر و تحول بازار پاسخگو باشید،
و به تولیدمحتوا، محصول ها و خدماتی را که یوزرها به دنبالش میباشند بپردازید.
بررسی واژه و کلمه کلیدی


خب، حال از کجا بفهمیم که کدام واژه و کلمه کلیدی به درد محتوای اینترنت‌تارنما می خورد؟ به عنوان مثال در صورتیکه یک مغازه کفش آنلاین دارید، با کدام یک از خریدارانی که به‌دنبال “چکمه مشکی” یا این که “کفش قهوه ای” می گردند بهره بیشتری می‌برید؟

وبمسترها اکثر وقت ها در ادامه کلماتی می‌باشند که یوزرها سرچ می نمایند. آن ها با به کارگیری از ابزار keyword research tools لغت ها کلیدی و بها هریک را باز نگری میکنند. هرچند که‌این ابزارها توجه متعددی ندارند. برای فهم بها یک واژه و کلمه کلیدی، می بایست انگیزه اینترنت‌وبسایت خویش را معین فرمایید، یک سری فرضیه صحیح نمایید، آزمایش نمائید و فرمول کلاسیک بازاریابی اینترنت را تکرار نمایید.

از خودتان بپرسید:

آیا کلمه و واژه کلیدی با محتوای اینترنت‌وبسایت شما رابطه دارااست؟
آیا هنگامی یوزرها این کلمه ها کلیدی را سرچ می‌نمایند، چیزی که به دنبالش می‌باشند را در وب سایت شما مییابند؟
آیا از چیزی که پیدا میکنند راضی میباشند؟
آیا این بازدیدها به فایده سبب ساز می‌گردد؟
چنانچه جوابتان به تمام این سوال های مثبت میباشد شادباش می‌گوییم! به کارتان ادامه دهید!

در موتورهای اصلی عبارات کلیدی را کاوش نمایید
آشنا شدن با اینترنت‌تارنما‌هایی که برای کلمه و واژه کلیدی متبوع شما سکو‌ی نیکی گرفته‌اند، یک روءیت کرد کلی به شما میدهد که با چه افرادی حریف میباشید. هم چنین رنج تصاحب کردن سکو برای آن واژه را نیز معلوم مینماید.

از Google AdWords یا این که Bing Adcenter یک کمپین مثال کلمه و واژه کلیدی بخرید
در شرایطی که اینترنت‌تارنما شما برای یک واژه و کلمه کلیدی جايگاه نگرفته میباشد، خودتان را اندوهگین نکنید! میتوانید یک توشه ترافیک آزمایش از گوگل ادز بخرید تا ملاحظه کنید کجای فعالیت می‌لنگد. در Google adwords مورد “exact match” را تعیین فرمایید بعد ترافیک کاغذ دارای ربط را بر روی اینترنت‌تارنما خویش گزینش نمایید. نرخ تبدیل و ترافیک را بر روی زمان‌ای با دست‌کم 200-300 کلیک بازبینی فرمایید.

با داده‌هایی که به‌دست آوردید قیمت ظریف هر واژه کلیدی را گزینش فرمایید.
به‌تیتر نمونه فرض فرمائید که شما برای یک واژه کلیدی 5000 آیتم تبلیغ میکنید، 100 بازدیدکننده به تارنما شما وارد میگردند و 300 هزار تومان از 3 فروش منفعت میکنید (بهره، خیر درآمد!). در‌این‌صورت فرض فرمائید که در 24 ساعت اینترنت‌تارنما شما نرخ کلیک 18% تا 36% داشته باشد، یعنی چیزی در بین 900 تا 1800 بازدید در روز که درصورتی که نرخ فروش را مجدد اکانت فرمایید چیزی در بین 2 تا 3 میلیون در روز به‌دست میاورید. پس تعجبی ندارد که دارندگان کسب و شغل های اینترنتی شیدا بازاریابی‌ های کاوش می باشند.

واژه و کلمه کلیدی دنباله دار


به نمونه دکان کفش آنلاین برگردیم، دلتان نمی‌خواهد سکو شماره یک را در کلمه و واژه کلیدی “کفش” داشته باشید؟!
خب خیلی خوب میباشد که با لغت ها کلیدی که روزمره بالای 5000 تا سرچ دارا‌هستند سروکله بزنید. ولی در واقع این لغت ها کمتر از 30% از جستجوها را در وب به خویش اختصاص می دهند. 70% سایر را مفهومی به اسم “لغت ها کلیدی دنباله دار” یا این که “عبارات کلیدی دم دراز” به خویش اختصاص می دهد. این لغات از صدها میلیون جستجوها اختصاصی تشکیل‌شده‌اند.
نکته دیگری که بازاریابان کاوش به آن با خبر می‌باشند این میباشد که، لغت ها کلیدی دنباله دار اکثر زمان ها بهتر فیض می دهند. چرا؟ زیرا میتوانند ذهن اشخاص را با آن بخوانند. یعنی فردی که واژه و کلمه “کفش” را سرچ می‌نماید، احتمالا در حالا گشت‌وگذار در وب می باشد و قصد خرید ندارد. البته فردی که درپی “شایسته ترین بها کفش Air Jordan سایز 44” میشود با‌یقین دست به انتقاد میباشد!

اهمیت استراتژی عبارات کلیدی دنباله دار
در تحقیق کلمه و واژه کلیدی می بایست به اندازه کافی به کلمه ها کلیدی دنباله دار اعتنا داشت. کلمه ها کلیدی دنباله دار معمولا از یک کلمه و واژه کلیدی اصلی یگانه‌خیس و ولی طولانی‌خیس می‌باشند. لغات کلیدی دنباله دار معمولا ترافیک متعددی به‌هم پا ندارند ولی از نرخ تبدیل بالایی برخوردار میباشند. دلیلش هم آن میباشد که طولانی تر بر یک مدل متاع یگانه تمرکز دارا‌هستند.

رقابت واژه کلیدی
برای گزینش یک واژه کلیدی اصلی یا این که کلمه و واژه کلیدی دنباله دار می بایست میدان رقابت آن کلمه ها را باز‌نگری فرمائید. هرچقدر رقابت در حوزه‌ کاری شما فراتر باشد، تصاحب کردن سکو برای لغات کلیدی هم دشوار‌خیس می گردد.

تحقیق واژه و کلمه کلیدی
کجا میتوانیم اطلاعاتی راجع‌به تقاضا و ارجاعات کلمه و واژه کلیدی بدست آوریم؟ از منابعی مانند:
• Moz Keyword Explorer
• Google AdWords Keyword Planner Tool
• Google Trends
• Microsoft Bing Ads Intelligence
• Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand

ابزار Keyword Explorer که در Moz تاسیس شده است از نخست امداد تان می‌نماید لغات کلیدی مطلوب را پیدا و آن ها را حق تقدم بندی نمایید. این ابزار واحد سنجش دشواری سکو دریافت کردن برای یک واژه کلیدی را انتخاب می نماید. در کنار آن کلمه ها کلیدی دارای ارتباط را هم توصیه میکند. پس اکثری از شغل های وقت‌گیر را برای شما انجام میدهد و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می گردد. درضمن بدون‌پول هم که است! به این ترتیب ابتدا فعالیت سفارش ما به شما استعمال از ابزار Keyword Explorer میباشد.

ابزار Google’s AdWords Keyword Planner هم برای استارت تحقیق واژه کلیدی بسیار رایج میباشد. این ابزار خیر فقط عبارات کلیدی مطلوب را توصیه می‌نماید، بلکه حجم جستجوی تخمینی را هم نشان می دهد. جدید! ارزش کمپین های مبلغی برای این لغت ها را نیز پیش‌بینی میکند. جهت انتخاب حجم برای یک کلمه و واژه کلیدی مختص مطمئن گردید که مدل انتطباق بر روی “Exact” جای‌دارد و آن گاه جستجوی ماهانه محلی را باز‌بینی فرمائید. به خاطر داشته باشید که‌این ها معمولا نشان‌دهنده جستجوهای کلی می باشند. بسته به مرتبه و نرخ کلیک اینترنت‌تارنما، تعداد بازدیدکنندگان حقیقی و واقعی به دست آمده برای این عبارات کلیدی معمولا کمتر می باشد.

تا حد قابلیت و امکان کارایی نمایید کلماتی که تعیین می کنید بالاترین ترازو کاوش و کمترین رقابت ممکن را داشته باشند. برای این عمل می‌توانید بعداز گزینش واژه کلیدی مطلوب برای محتوای خویش به دو ردیف Avg monthly searches و competition نگاهی بیاندازید و از دربین کلماتی که مدنظر دارید آن هایی که بیشترین معیار کاوش را دارا هستند و در ردیف competition جلوی آن ها واژه low درج شده‌است را تعیین نمایید و با آنها برای وبسایت خویش محتوا بنویسید.

مشقت لغات کلیدی

گشوده هم مرددید که کدام کلمه ها کلیدی به درد محتوای شما می خورد؟ خب به شما سفارش‌ای میکنیم. صحت دارد که معیار تقاضا برای یک کلمه و واژه کلیدی خیلی مهم میباشد، البته نباید فاکتورهای دیگر را از خودکار بیاندازید. در‌صورتی‌که بتوانید به نیکی معنی دشواری لغت ها کلیدی را شعور نمائید، کارتان بسیار معمولی می گردد. برای مثال، در حالتی‌که برندهای پر اسم و رسم آبادی رده اولیه کاغذ نتیجه ها را گرفته‌اند، به چنگ آوردن رده آنان سالیان همت لازم داراست. بدین ترتیب می بایست کلماتی را تعیین نمائید که بخت بیشتری در میدان رقابت داشته باشند.

4 مرحله کلی تحقیق واژه کلیدی
در مجموع می‌اقتدار فرآیند تحقیق واژه کلیدی را در چهار مرحله خلاصه کرد:

نخستین، انگیزه کسب و کارتان را مشخص و معلوم نمائید.
لیستی از تمام کلمه ها کلیدی موردنظرتان بسازید.
انگیزه از جستجوی استفاده کننده را باز‌بینی نمایید.
برای هر کدام از این عبارات کلیدی صفحه ها فرود تولید فرمائید.
درحال حاضر هرکدام از این فرآیند را توضیح میدهیم.

گام نخستین: هدفتان چه می‌باشد؟
قبلی از آغاز این فعالیت بایستی در خصوص کسب و کارتان تصور کنید. به‌این که: چه دسته شرکتی می‌باشید؟ اینترنت‌وبسایت شما قرار میباشد در زمینه ی چه موضوعی باشد؟ چه چیزی شمارا از رقبا متمایز می نماید؟ و چه وعده‌هایی میخواهید به مخاطبانتان در اینترنت‌وبسایت بدهید؟

برخلاف آن چیزی که به حیث میرسد، جواب دادن به‌این سوالهای برای بعضا سخت میباشد. براین اساس خیلی دورازشوخی به آنان تصور کنید و برنامه‌های خویش را بر روی برگه یا این که کامپیوتر خویش بنویسید. درصورتی که بتوانید بدین سوالهای جواب دهید، او‌لین و مهمترین قدم را در استراتژی لغت ها کلیدی برداشته‌اید.

گام دوم: لیستی از لغت ها کلیدی صحیح فرمائید.
همت فرمایید ذهن مشتریان خویش را بخوانید. این اشخاص درپی چه چیزی می باشند؟ برای کشف کردن سرویس ها یا این که محصول ها شما چه کلماتی را سرچ خواهند کرد؟ به‌دنبال جواب این سوالهای بگردید.
مطمئن گردید که عبارات کلیدی، مطلوب وب سایت شما می باشند. یعنی این لغت ها با کسب و فعالیت شما هم‌خوانی داشته باشند. به عنوان مثال در صورتیکه ما در میموس به سرمان بزند و بخواهیم برای واژه “شلوار” مرتبه بگیریم، کاربرانی که از وب سایت ما بازدید میکنند، تخت گاز وبسایت را شکاف کرده و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند! اینگونه نرخ Bounce rate بزرگی از خویش به جا می گذارند. این فعالیت به گوگل میگوید که بازدیدکننده‌ها واژه کلیدی را در وب سایت ما پیدا کردند البته به چیزی که می‌خواستند نرسیدند. براین اساس گوگل سکو بسیار پایینی به وبسایت خواهد اعطا کرد.
برای یافت کردن لغت ها مطلوب می توانید از ابزاری که در ابتدا به آن ها اشاره شد استعمال فرمایید.

گام سوم: انگیزه از جستجوی استفاده کننده را باز‌بینی نمایید
یکی هدف ها مهمی که seo داراست، جواب دادن به نیازهای مشتری میباشد تا بتوانند یک تجربه کاربری عالی داشته باشند. پشت هر جستجویی که انجام می شود یک استفاده کننده با خیالی مملو‌از سوال نشسته میباشد! هر دسته سوال هم نیاز به یک پاسخ مختص داراست. نوشته‌ی علمی‌ای در رابطه نحوه تعامل استفاده کننده با موتورهای کاوش در وب سایت موجود است. در صورتی عشق دارید طولانی تر در رابطه این زمینه بدانید، خواندنش را پیشنهاد میکنیم.

خلاصه! صرفا کاری که می بایست بکنید این میباشد که مشتریان خویش را بشناسید و مبتنی بر نیاز آنها محتواهای با ارزش بسازید. 😉

گام چهارم: ایجاد صفحه ها فرود
گام انتها در‌این استراتژی ایجاد صفحه های فرود برای بازدیدکنندگان میباشد. امروزه موتورهای کاوش آنقدر هوشمند گردیده‌اند که خودشان به تنهایی مبتنی بر فهم و شعور انگیزه کاوش شایسته ترین جواب را برای سرچ یوزرها آماده می‌نمایند. کاغذ‌ای هم که بدین سوال ها شایسته ترین جواب را بدهد در بالای درجه بندی قرار میگیرد. موتورهای کاوش همینطور تفاوت‌های نامحسوس میان لغات کلیدی را هم فهم و شعور می‌نمایند، به این ترتیب دیگر بدون چاره نیستید که صفحه های فرودی را برای این تفاوت‌های دقیق بسازید. یک برگه فرود برای یک‌سری واژه و کلمه کلیدی، هم معنی‌ها و اصطلاحات مربوط به آنان کافی میباشد.

در یک شرایط رویایی، فقط کافی میباشد که تحقیق واژه و کلمه کلیدی را انجام دهید و برای هر کدام از این لغات صفحه ها فرود تولید فرمائید، ساختار تارنما خویش را بی‌عیب بسازید و هر روز به تایپ کردن و بلاگ کردن مقاله ها تازه بپردازید تا وب سایت خویش را در نتیجه ها گوگل بالا و فراتر ببرید. البته متاسفانه دنیای حقیقی وواقعی صدها کیلومتر با این دنیای رویایی مسافت داراست! این نکته را هم بهتر میباشد بیشتر کنیم. در شرایطی‌که تا به اینجای فعالیت گشوده هم تحقیق واژه کلیدی برای شما گنگ میباشد و طاقت فرسا به لحاظ می‌رسد میتوانید با کمپانی در سوله آنلاین تحقیق کلمه و واژه کلیدی که گروه میموس فراهم کرده کمپانی نمائید و بهتر و دقیقتر با این محث بسیار مهم آشنا گردید.

هم معنی‌ها و لغات دارای ارتباط
پلاگین بهینه سازی yoast به شما این قابلیت را میدهد تا محتوای خویش را برای لغت ها کلیدی هم معنی و کلمه ها دارای ارتباط هم سئو فرمائید. عبارات مترادف و هم معنی جایگزین‌ کلمات کلیدی شما می‌باشند. با به کارگیری از عبارات کلیدی هم معنی و دارای ربط در متن خویش میتوانید نشان دهید که لغات کلیدی محتوای شما دقیقا روی چه چیزی تمرکز دارا‌هستند. یک کدام از ابزارهای مطلوب برای ارائه کلمه ها کلیدی هم معنی وبسایت Lsigraph میباشد.

به راحتی میتوانید واژه و کلمه کلیدی مد حیث خویش را در آن بنویسید، یک کپچا بی آلایش حل فرمایید و بر روی دکمه generate کلیک نمایید تا عبارات مترادف و هم معنی را برایتان پیدا نماید.

به صورت کلی بهتر میباشد روی لغات کلیدی جمعی تمرکز کنیم یا این که تکی؟
هم اکنون دیگر گوگل جای اینکه تنها واژه کلیدی و جستجوی استفاده کننده را در لحاظ بگیرد، دنبال انگیزه از کاوش نیز می‌باشد!
پس به جای این که تنها صرفا نتایجی را براس سرچ شما ارائه نماید، کنجکاو میباشد بداند شما دقیقا چه چیزی میخواهید. برای مثال در‌حالتی که “کتاب” و “کتاب ریاضی” را سرچ فرمایید، پاسخ‌های بسیار متفاوتی به شما اکران داده می شود.
گوگل در جستجوی نخستین، فکرمی‌کند شما دنبال مفهوم واژه و کلمه “کتاب” می باشید، اما در جستجوی دوم، حدس می زند که انگیزه شما خرید “کتاب ریاضی” میباشد. گوگل امروز با گوگل روز قبل خیلی تفاوت دارااست؛ اضافه و بهتر می‌فهمد، بهتر و ظریف‌خیس فهم می نماید و حاصل رضایت بخش‌تری ارائه مینماید. پس برای به چنگ آوردن رنک بهتر می بایست به کیفیت محتوای خویش بسیار اعتنا نمایید.


فیض گیری

بعداز تلاوت این نوشته‌ی‌علمی انتظار می‌رود که شعور صدق از اهمیت تحقیق واژه کلیدی به دست آورده باشید. توصیه میکنیک همین هم اکنون به وبسایت خویش بروید و فرآیندی که برای نظارت واژه و کلمه کلیدی توضیح دادیم را روی لغت ها کلیدی خویش انجام دهید. بعد با به کار گیری از ابزارهایی که معرفی شد به کشف و حق تقدم بندی کلید کلمه و واژه‌ها برای وب سایت خویش بپردازید. درصورتی که می خواهید اضافه در باب seo یادبگیرید، وارد آکادمی ما گردید و یا این که در پلتفرم seo مانگو نام نویسی فرمایید. از این‌ها قبلی، شما میتوانید یک درخواست برای باز نگری و ارزیابی تارنما خویش تثبیت نمائید! پس با خیال و خاطر شل آغاز فرمایید و هر جا به خلل برخوردید از روش نظرها آن را با ما دربین بگذارید.


هنگامی میگوییم در seo تمام تلاشمان این میباشد تا کابران از اینترنت‌وبسایت ما بازدید نمایند، در واقع منظورمان بازدید از سرویس ها، تولید ها و کلاً محتوای اینترنت‌وب سایت میباشد. محتوا نیاز به لغت ها کلیدی داراست تا هدفمند و کاربردی باشد. زیرا کلمه ها کلیدی او‌لین گام در کاوش میباشند، پس بایستی سایتتان را برای عبارات کلیدی سئو فرمائید. سئو در مشهد تحقیق واژه کلیدی مهم ترین کاری میباشد که میتوانید برای سئو این لغات انجام دهید. ارزشمند‌ترین و سودآورترین کسب و شغل های آنلاین تنها با تمرکز صحیح روی لغات کلیدی چهره میگیرد. درین نوشته‌علمی به موضوعاتی می پردازیم که با فهمیدن آن ها می توانید به‌راحتی در رابطه کلمه و واژه کلیدی هدفتان تحقیق فرمایید و یک محتوای گرانبها بسازید. این موضوعات عبارت‌اند از:

اهمیت تحقیق کلمه و واژه کلیدی
طرز و پروسه محاسبه آن
ابزارهای تحقیق
واژه و کلمه کلیدی دنباله‌دار
مشقت کلید واژه و کلمه‌ها
فصل پنجم – تحقیق واژه و کلمه کلیدی
تمامی چیز با تایپ کردن کلمه ها در فریم کاوش ابتدا میشود.
سکو لغات کلیدی آنقدر اهمیت داراست که قادر است سبب ساز برد یا این که نابود شدن یک اینترنت‌وبسایت شود. صراحت دارد که در seo هدفمان جذب بازدیدکننگان هر چه طولانی تر میباشد. ولی مدام هم مورد این وجود ندارد که تنها برای وب سایت خویش بازدیدکننده عده فرمائید، بلکه بایستی تمرکزتان روی جذب بازدیدکننده‌های هدفمند باشد.
با تحقیق واژه کلیدی علاوه بر seo لغت ها میتوانید:

مشتریانتان را طولانی تر بشناسید،
تغییرات در تقاضا را پیش‌بینی فرمائید،
به موقعیت در هم اکنون تغییر و تحول بازار پاسخگو باشید،
و به تولیدمحتوا، محصول ها و خدماتی را که یوزرها به دنبالش میباشند بپردازید.
بررسی واژه و کلمه کلیدی


خب، حال از کجا بفهمیم که کدام واژه و کلمه کلیدی به درد محتوای اینترنت‌تارنما می خورد؟ به عنوان مثال در صورتیکه یک مغازه کفش آنلاین دارید، با کدام یک از خریدارانی که به‌دنبال “چکمه مشکی” یا این که “کفش قهوه ای” می گردند بهره بیشتری می‌برید؟

وبمسترها اکثر وقت ها در ادامه کلماتی می‌باشند که یوزرها سرچ می نمایند. آن ها با به کارگیری از ابزار keyword research tools لغت ها کلیدی و بها هریک را باز نگری میکنند. هرچند که‌این ابزارها توجه متعددی ندارند. برای فهم بها یک واژه و کلمه کلیدی، می بایست انگیزه اینترنت‌وبسایت خویش را معین فرمایید، یک سری فرضیه صحیح نمایید، آزمایش نمائید و فرمول کلاسیک بازاریابی اینترنت را تکرار نمایید.

از خودتان بپرسید:

آیا کلمه و واژه کلیدی با محتوای اینترنت‌وبسایت شما رابطه دارااست؟
آیا هنگامی یوزرها این کلمه ها کلیدی را سرچ می‌نمایند، چیزی که به دنبالش می‌باشند را در وب سایت شما مییابند؟
آیا از چیزی که پیدا میکنند راضی میباشند؟
آیا این بازدیدها به فایده سبب ساز می‌گردد؟
چنانچه جوابتان به تمام این سوال های مثبت میباشد شادباش می‌گوییم! به کارتان ادامه دهید!

در موتورهای اصلی عبارات کلیدی را کاوش نمایید
آشنا شدن با اینترنت‌تارنما‌هایی که برای کلمه و واژه کلیدی متبوع شما سکو‌ی نیکی گرفته‌اند، یک روءیت کرد کلی به شما میدهد که با چه افرادی حریف میباشید. هم چنین رنج تصاحب کردن سکو برای آن واژه را نیز معلوم مینماید.

از Google AdWords یا این که Bing Adcenter یک کمپین مثال کلمه و واژه کلیدی بخرید
در شرایطی که اینترنت‌تارنما شما برای یک واژه و کلمه کلیدی جايگاه نگرفته میباشد، خودتان را اندوهگین نکنید! میتوانید یک توشه ترافیک آزمایش از گوگل ادز بخرید تا ملاحظه کنید کجای فعالیت می‌لنگد. در Google adwords مورد “exact match” را تعیین فرمایید بعد ترافیک کاغذ دارای ربط را بر روی اینترنت‌تارنما خویش گزینش نمایید. نرخ تبدیل و ترافیک را بر روی زمان‌ای با دست‌کم 200-300 کلیک بازبینی فرمایید.

با داده‌هایی که به‌دست آوردید قیمت ظریف هر واژه کلیدی را گزینش فرمایید.
به‌تیتر نمونه فرض فرمائید که شما برای یک واژه کلیدی 5000 آیتم تبلیغ میکنید، 100 بازدیدکننده به تارنما شما وارد میگردند و 300 هزار تومان از 3 فروش منفعت میکنید (بهره، خیر درآمد!). در‌این‌صورت فرض فرمائید که در 24 ساعت اینترنت‌تارنما شما نرخ کلیک 18% تا 36% داشته باشد، یعنی چیزی در بین 900 تا 1800 بازدید در روز که درصورتی که نرخ فروش را مجدد اکانت فرمایید چیزی در بین 2 تا 3 میلیون در روز به‌دست میاورید. پس تعجبی ندارد که دارندگان کسب و شغل های اینترنتی شیدا بازاریابی‌ های کاوش می باشند.

واژه و کلمه کلیدی دنباله دار


به نمونه دکان کفش آنلاین برگردیم، دلتان نمی‌خواهد سکو شماره یک را در کلمه و واژه کلیدی “کفش” داشته باشید؟!
خب خیلی خوب میباشد که با لغت ها کلیدی که روزمره بالای 5000 تا سرچ دارا‌هستند سروکله بزنید. ولی در واقع این لغت ها کمتر از 30% از جستجوها را در وب به خویش اختصاص می دهند. 70% سایر را مفهومی به اسم “لغت ها کلیدی دنباله دار” یا این که “عبارات کلیدی دم دراز” به خویش اختصاص می دهد. این لغات از صدها میلیون جستجوها اختصاصی تشکیل‌شده‌اند.
نکته دیگری که بازاریابان کاوش به آن با خبر می‌باشند این میباشد که، لغت ها کلیدی دنباله دار اکثر زمان ها بهتر فیض می دهند. چرا؟ زیرا میتوانند ذهن اشخاص را با آن بخوانند. یعنی فردی که واژه و کلمه “کفش” را سرچ می‌نماید، احتمالا در حالا گشت‌وگذار در وب می باشد و قصد خرید ندارد. البته فردی که درپی “شایسته ترین بها کفش Air Jordan سایز 44” میشود با‌یقین دست به انتقاد میباشد!

اهمیت استراتژی عبارات کلیدی دنباله دار
در تحقیق کلمه و واژه کلیدی می بایست به اندازه کافی به کلمه ها کلیدی دنباله دار اعتنا داشت. کلمه ها کلیدی دنباله دار معمولا از یک کلمه و واژه کلیدی اصلی یگانه‌خیس و ولی طولانی‌خیس می‌باشند. لغات کلیدی دنباله دار معمولا ترافیک متعددی به‌هم پا ندارند ولی از نرخ تبدیل بالایی برخوردار میباشند. دلیلش هم آن میباشد که طولانی تر بر یک مدل متاع یگانه تمرکز دارا‌هستند.

رقابت واژه کلیدی
برای گزینش یک واژه کلیدی اصلی یا این که کلمه و واژه کلیدی دنباله دار می بایست میدان رقابت آن کلمه ها را باز‌نگری فرمائید. هرچقدر رقابت در حوزه‌ کاری شما فراتر باشد، تصاحب کردن سکو برای لغات کلیدی هم دشوار‌خیس می گردد.

تحقیق واژه و کلمه کلیدی
کجا میتوانیم اطلاعاتی راجع‌به تقاضا و ارجاعات کلمه و واژه کلیدی بدست آوریم؟ از منابعی مانند:
• Moz Keyword Explorer
• Google AdWords Keyword Planner Tool
• Google Trends
• Microsoft Bing Ads Intelligence
• Wordtracker’s Free Basic Keyword Demand

ابزار Keyword Explorer که در Moz تاسیس شده است از نخست امداد تان می‌نماید لغات کلیدی مطلوب را پیدا و آن ها را حق تقدم بندی نمایید. این ابزار واحد سنجش دشواری سکو دریافت کردن برای یک واژه کلیدی را انتخاب می نماید. در کنار آن کلمه ها کلیدی دارای ارتباط را هم توصیه میکند. پس اکثری از شغل های وقت‌گیر را برای شما انجام میدهد و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می گردد. درضمن بدون‌پول هم که است! به این ترتیب ابتدا فعالیت سفارش ما به شما استعمال از ابزار Keyword Explorer میباشد.

ابزار Google’s AdWords Keyword Planner هم برای استارت تحقیق واژه کلیدی بسیار رایج میباشد. این ابزار خیر فقط عبارات کلیدی مطلوب را توصیه می‌نماید، بلکه حجم جستجوی تخمینی را هم نشان می دهد. جدید! ارزش کمپین های مبلغی برای این لغت ها را نیز پیش‌بینی میکند. جهت انتخاب حجم برای یک کلمه و واژه کلیدی مختص مطمئن گردید که مدل انتطباق بر روی “Exact” جای‌دارد و آن گاه جستجوی ماهانه محلی را باز‌بینی فرمائید. به خاطر داشته باشید که‌این ها معمولا نشان‌دهنده جستجوهای کلی می باشند. بسته به مرتبه و نرخ کلیک اینترنت‌تارنما، تعداد بازدیدکنندگان حقیقی و واقعی به دست آمده برای این عبارات کلیدی معمولا کمتر می باشد.

تا حد قابلیت و امکان کارایی نمایید کلماتی که تعیین می کنید بالاترین ترازو کاوش و کمترین رقابت ممکن را داشته باشند. برای این عمل می‌توانید بعداز گزینش واژه کلیدی مطلوب برای محتوای خویش به دو ردیف Avg monthly searches و competition نگاهی بیاندازید و از دربین کلماتی که مدنظر دارید آن هایی که بیشترین معیار کاوش را دارا هستند و در ردیف competition جلوی آن ها واژه low درج شده‌است را تعیین نمایید و با آنها برای وبسایت خویش محتوا بنویسید.

مشقت لغات کلیدی

گشوده هم مرددید که کدام کلمه ها کلیدی به درد محتوای شما می خورد؟ خب به شما سفارش‌ای میکنیم. صحت دارد که معیار تقاضا برای یک کلمه و واژه کلیدی خیلی مهم میباشد، البته نباید فاکتورهای دیگر را از خودکار بیاندازید. در‌صورتی‌که بتوانید به نیکی معنی دشواری لغت ها کلیدی را شعور نمائید، کارتان بسیار معمولی می گردد. برای مثال، در حالتی‌که برندهای پر اسم و رسم آبادی رده اولیه کاغذ نتیجه ها را گرفته‌اند، به چنگ آوردن رده آنان سالیان همت لازم داراست. بدین ترتیب می بایست کلماتی را تعیین نمائید که بخت بیشتری در میدان رقابت داشته باشند.

4 مرحله کلی تحقیق واژه کلیدی
در مجموع می‌اقتدار فرآیند تحقیق واژه کلیدی را در چهار مرحله خلاصه کرد:

نخستین، انگیزه کسب و کارتان را مشخص و معلوم نمائید.
لیستی از تمام کلمه ها کلیدی موردنظرتان بسازید.
انگیزه از جستجوی استفاده کننده را باز‌بینی نمایید.
برای هر کدام از این عبارات کلیدی صفحه ها فرود تولید فرمائید.
درحال حاضر هرکدام از این فرآیند را توضیح میدهیم.

گام نخستین: هدفتان چه می‌باشد؟
قبلی از آغاز این فعالیت بایستی در خصوص کسب و کارتان تصور کنید. به‌این که: چه دسته شرکتی می‌باشید؟ اینترنت‌وبسایت شما قرار میباشد در زمینه ی چه موضوعی باشد؟ چه چیزی شمارا از رقبا متمایز می نماید؟ و چه وعده‌هایی میخواهید به مخاطبانتان در اینترنت‌وبسایت بدهید؟

برخلاف آن چیزی که به حیث میرسد، جواب دادن به‌این سوالهای برای بعضا سخت میباشد. براین اساس خیلی دورازشوخی به آنان تصور کنید و برنامه‌های خویش را بر روی برگه یا این که کامپیوتر خویش بنویسید. درصورتی که بتوانید بدین سوالهای جواب دهید، او‌لین و مهمترین قدم را در استراتژی لغت ها کلیدی برداشته‌اید.

گام دوم: لیستی از لغت ها کلیدی صحیح فرمائید.
همت فرمایید ذهن مشتریان خویش را بخوانید. این اشخاص درپی چه چیزی می باشند؟ برای کشف کردن سرویس ها یا این که محصول ها شما چه کلماتی را سرچ خواهند کرد؟ به‌دنبال جواب این سوالهای بگردید.
مطمئن گردید که عبارات کلیدی، مطلوب وب سایت شما می باشند. یعنی این لغت ها با کسب و فعالیت شما هم‌خوانی داشته باشند. به عنوان مثال در صورتیکه ما در میموس به سرمان بزند و بخواهیم برای واژه “شلوار” مرتبه بگیریم، کاربرانی که از وب سایت ما بازدید میکنند، تخت گاز وبسایت را شکاف کرده و دیگر پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند! اینگونه نرخ Bounce rate بزرگی از خویش به جا می گذارند. این فعالیت به گوگل میگوید که بازدیدکننده‌ها واژه کلیدی را در وب سایت ما پیدا کردند البته به چیزی که می‌خواستند نرسیدند. براین اساس گوگل سکو بسیار پایینی به وبسایت خواهد اعطا کرد.
برای یافت کردن لغت ها مطلوب می توانید از ابزاری که در ابتدا به آن ها اشاره شد استعمال فرمایید.

گام سوم: انگیزه از جستجوی استفاده کننده را باز‌بینی نمایید
یکی هدف ها مهمی که seo داراست، جواب دادن به نیازهای مشتری میباشد تا بتوانند یک تجربه کاربری عالی داشته باشند. پشت هر جستجویی که انجام می شود یک استفاده کننده با خیالی مملو‌از سوال نشسته میباشد! هر دسته سوال هم نیاز به یک پاسخ مختص داراست. نوشته‌ی علمی‌ای در رابطه نحوه تعامل استفاده کننده با موتورهای کاوش در وب سایت موجود است. در صورتی عشق دارید طولانی تر در رابطه این زمینه بدانید، خواندنش را پیشنهاد میکنیم.

خلاصه! صرفا کاری که می بایست بکنید این میباشد که مشتریان خویش را بشناسید و مبتنی بر نیاز آنها محتواهای با ارزش بسازید. 😉

گام چهارم: ایجاد صفحه ها فرود
گام انتها در‌این استراتژی ایجاد صفحه های فرود برای بازدیدکنندگان میباشد. امروزه موتورهای کاوش آنقدر هوشمند گردیده‌اند که خودشان به تنهایی مبتنی بر فهم و شعور انگیزه کاوش شایسته ترین جواب را برای سرچ یوزرها آماده می‌نمایند. کاغذ‌ای هم که بدین سوال ها شایسته ترین جواب را بدهد در بالای درجه بندی قرار میگیرد. موتورهای کاوش همینطور تفاوت‌های نامحسوس میان لغات کلیدی را هم فهم و شعور می‌نمایند، به این ترتیب دیگر بدون چاره نیستید که صفحه های فرودی را برای این تفاوت‌های دقیق بسازید. یک برگه فرود برای یک‌سری واژه و کلمه کلیدی، هم معنی‌ها و اصطلاحات مربوط به آنان کافی میباشد.

در یک شرایط رویایی، فقط کافی میباشد که تحقیق واژه و کلمه کلیدی را انجام دهید و برای هر کدام از این لغات صفحه ها فرود تولید فرمائید، ساختار تارنما خویش را بی‌عیب بسازید و هر روز به تایپ کردن و بلاگ کردن مقاله ها تازه بپردازید تا وب سایت خویش را در نتیجه ها گوگل بالا و فراتر ببرید. البته متاسفانه دنیای حقیقی وواقعی صدها کیلومتر با این دنیای رویایی مسافت داراست! این نکته را هم بهتر میباشد بیشتر کنیم. در شرایطی‌که تا به اینجای فعالیت گشوده هم تحقیق واژه کلیدی برای شما گنگ میباشد و طاقت فرسا به لحاظ می‌رسد میتوانید با کمپانی در سوله آنلاین تحقیق کلمه و واژه کلیدی که گروه میموس فراهم کرده کمپانی نمائید و بهتر و دقیقتر با این محث بسیار مهم آشنا گردید.

هم معنی‌ها و لغات دارای ارتباط
پلاگین بهینه سازی yoast به شما این قابلیت را میدهد تا محتوای خویش را برای لغت ها کلیدی هم معنی و کلمه ها دارای ارتباط هم سئو فرمائید. عبارات مترادف و هم معنی جایگزین‌ کلمات کلیدی شما می‌باشند. با به کارگیری از عبارات کلیدی هم معنی و دارای ربط در متن خویش میتوانید نشان دهید که لغات کلیدی محتوای شما دقیقا روی چه چیزی تمرکز دارا‌هستند. یک کدام از ابزارهای مطلوب برای ارائه کلمه ها کلیدی هم معنی وبسایت Lsigraph میباشد.

به راحتی میتوانید واژه و کلمه کلیدی مد حیث خویش را در آن بنویسید، یک کپچا بی آلایش حل فرمایید و بر روی دکمه generate کلیک نمایید تا عبارات مترادف و هم معنی را برایتان پیدا نماید.

به صورت کلی بهتر میباشد روی لغات کلیدی جمعی تمرکز کنیم یا این که تکی؟
هم اکنون دیگر گوگل جای اینکه تنها واژه کلیدی و جستجوی استفاده کننده را در لحاظ بگیرد، دنبال انگیزه از کاوش نیز می‌باشد!
پس به جای این که تنها صرفا نتایجی را براس سرچ شما ارائه نماید، کنجکاو میباشد بداند شما دقیقا چه چیزی میخواهید. برای مثال در‌حالتی که “کتاب” و “کتاب ریاضی” را سرچ فرمایید، پاسخ‌های بسیار متفاوتی به شما اکران داده می شود.
گوگل در جستجوی نخستین، فکرمی‌کند شما دنبال مفهوم واژه و کلمه “کتاب” می باشید، اما در جستجوی دوم، حدس می زند که انگیزه شما خرید “کتاب ریاضی” میباشد. گوگل امروز با گوگل روز قبل خیلی تفاوت دارااست؛ اضافه و بهتر می‌فهمد، بهتر و ظریف‌خیس فهم می نماید و حاصل رضایت بخش‌تری ارائه مینماید. پس برای به چنگ آوردن رنک بهتر می بایست به کیفیت محتوای خویش بسیار اعتنا نمایید.


فیض گیری

بعداز تلاوت این نوشته‌ی‌علمی انتظار می‌رود که شعور صدق از اهمیت تحقیق واژه کلیدی به دست آورده باشید. توصیه میکنیک همین هم اکنون به وبسایت خویش بروید و فرآیندی که برای نظارت واژه و کلمه کلیدی توضیح دادیم را روی لغت ها کلیدی خویش انجام دهید. بعد با به کار گیری از ابزارهایی که معرفی شد به کشف و حق تقدم بندی کلید کلمه و واژه‌ها برای وب سایت خویش بپردازید. درصورتی که می خواهید اضافه در باب seo یادبگیرید، وارد آکادمی ما گردید و یا این که در پلتفرم seo مانگو نام نویسی فرمایید. از این‌ها قبلی، شما میتوانید یک درخواست برای باز نگری و ارزیابی تارنما خویش تثبیت نمائید! پس با خیال و خاطر شل آغاز فرمایید و هر جا به خلل برخوردید از روش نظرها آن را با ما دربین بگذارید.

برچسب ها سئو در مشهد ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 25

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 649
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 76
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 89
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2402
  • بازدید ماه : 299
  • بازدید سال : 8738
  • بازدید کلی : 614304
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه